NORGE

Nu har jag kommit hem efter några riktigt bra dagar i Norge. Jag hann med en övernattning i Oslo med shopping och restaurangbesök innan jag åkte vidare till Stavanger några dagar. Mysig stad med små shoppinggator, köpcentrum och en heldel barer. Havet och de höga bergen runt omkring var väldigt vackert.

Besökte domkyrkan från 1100-talet, inte det största jag varit inne i men den var väldigt fin både inne och på utsidan. Nedanför låg en liten park med en "damm" med hundratals fåglar och ett fint träd fullt av hjärtan. På en av gatorna inne i stan var husen målade i blandade färger, en väldigt rolig idé. 
 
Utanför oljemuseumet hade de byggt en lekpark/streetpark med gamla oljetillbehör de har använt sig av. Parken var graffitimålad men 90% av det såg snyggt ut. Väldigt coolt ställe! 
Avslutar med denna bilden, när vi var ute och gick och helt plötslig fick syn på alla de berg bakom bron, vi blev väldigt förvånade både två för Jimmy som bott där ett tag visste inte ens om detta ställe. Var fantastiskt fint i verkligheten och man stod länge och tänkte att "är det på riktigt?"  Så nu åker jag tillbaka till Stavanger så fort jag kan igen, finns mer att se helt enkelt.

Ha det fint♥



Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

URL

Kommentar

Trackback